De training Search Engine Marketing (SEM)/ Zoekmachine-marketing
Onze trainingen > Internetmarketing > Search Engine Marketing (SEM)/ Zoekmachine-marketing
     
  Search Engine Marketing (SEM)/ Zoekmachine-marketing
Duur: 2.0 dagen
van 9.30 tot 16.30 uur
Educator Trainingsdata: / meer data volgen of mail ons voor maatwerk / meer data volgen of mail ons voor maatwerk / meer data volgen of mail ons voor maatwerk / meer data volgen of mail ons voor maatwerk / meer data volgen of mail ons voor maatwerk
Prijs van deze training workshop of opleiding

699  euro
inclusief lunch, kladblok, pen & boek

 
training Search Engine Marketing (SEM)/ Zoekmachine-marketing
 
Doelstellingen Search Engine Marketing (SEM)/ Zoekmachine-marketing
training Wat wel en wat niet doen bij zoekmachine-optimalisatie (SEO)
training Search Engine Marketing en een campagne opzetten
training Hoe zoekt mijn doelgroep? Hoe zoeken zoekmachines?
training Diverse middelen van SEM
 
Search Engine Marketing (SEM)/ Zoekmachine-marketing
Samenvatting & Inhoud
In de training ’Search Engine Marketing’ of gewoon ‘zoekmachinemarketing’ leert u hoe u een succesvolle Search Engine Marketing campagne opzet. U leert de ins en outs van Search Engine Optimalisatie (SEO) en Search Engine Advertising(SEA). U krijgt inzicht in de factoren die een topranking beïnvloeden in de belangrijkste zoekmachines en directories zoals Google, Yahoo, MSN, Ilse, Startpagina en AltaVista. U leert wat u moet doen en zeker niet moet doen om te zorgen dat uw site met zoveel mogelijk bladzijden in de rankings terechtkomt en hoe u uw return on investment kunt optimaliseren voor de betaalde plaatsingen via o.a. Google AdWords en Overture.
 
'Een praktijk gerichte cursus waar je wat aan hebt. Realistische voorbeelden!'

Maartje Vonhof,
Designer Reclamebureau

 
'Leuke , praktische training op niveau en tempo! De Spry was erg leuk!'

Kees van Driel,
Webmaster gsm portal

 
'Een nuttige maar vooral ook prettige cursus met meerwaarde voor mij en mijn klanten'

Deirdre van Dongen,
Freelance webdesigner

 
   
       
    Inhoud van de training Search Engine Marketing (SEM)/ Zoekmachine-marketing  
  introductie docent en opening van de training  
   
  • Wat is Search Engine Marketing? Een overview.
  • Hoe werken de verschillende zoekmachines en directories? De verschillende modellen. Hun wijze van verzamelen, algoritme van ranking, etc. Betalen voor rankings? Of juist niet?
  • Hoe zoekt mijn doelgroep?
  • Hoe kom ik boven in de zoekresultaten van mijn doelgroep?
  • De drie componenten die zoekresultaten van de zoekmachines bepalen: Tekst Component, Link Component en Populariteits component.
  • Waar moet ik per component op letten?
  • Hoe maak ik een database-gestuurde site doorzoekbaar?
  • Hoe optimaliseer ik een bestaande site en hoe een nieuw te maken site?
  • Hoe zorg ik dat mijn doelgroep op mijn resultaat in de zoekmachine klikt en niet die van de concurrent?
  • Hoe zorg ik dat mijn website zoekmachine vriendelijk is en doorzocht kan worden door de spiders? Waar houden zoekmachines niet van? Struikelblokken voor spiders.
  • Hoe word ik opgenomen in de verschillende zoekmachines en directories?
  • Hoe zet ik een effectieve Search Engine Marketing campagne op?
  • Hoe meet ik de resultaten van mijn search engine marketing inspanningen? Nul meting, rapportages, webstatistieken.
  • Wat brengt ons de toekomst? Hoe ontwikkelen de grote spelers zich, nieuwe concurrenten en meer.
  • Daarnaast besteden we aandacht aan best practice praktijkvoorbeelden, doen we praktische oefeningen, leren we allerlei handige tools kennen, be-discussiëren we ontwikkelingen en besteden we veel aandacht aan specifieke vragen van cursisten.
  • Contentmarketing en SEO
  • Actuele updates en social search
     
         
     
             

    Terug naar trainingsoverzicht